
Stoppen met HR-gedoe
Van gedoe naar blije medewerkers
1 dag
di 20 mei 2025, Amsterdam
di 28 oktober 2025, Bunnik
€ 749
Lijnmanagers die klagen over HR-taken die over de schutting zijn gegooid. Administratieve taken die je maar niet van je bordje krijgt. Of kortetermijnwensen van de directie die je strategische plannen doorkruisen. Gedoe dat soms je werkplezier, je creativiteit en je effectiviteit verpest. Maar hoe maak je nu korte metten met 'HR-gedoe'? In deze training leer je hoe je gemakkelijk HR-gedoe kunt managen zodat dit voortaan geen energie meer kost, maar juist energie oplevert!
Als HR-professional opereer je in een krachtenveld met diverse stakeholders. Medewerkers, managers, directie en OR, allemaal hebben ze verwachtingen van HR. Ze zien je als vraagbaak of soms simpelweg ook als een administratief loket. Veel HR-afdelingen ervaren dit als gedoe dat veel tijd kost en energie vreet. Tijd die je liever in meer strategische zaken steekt.
In de boostcamp leer je hoe je gemakkelijk HR-gedoe kunt managen. Sterker nog: je krijgt van 'gedoe-goeroe' Sander Jansen een aan/uit-knop, waarmee je gedoe op een luchtige manier van het onderbewuste naar het bewuste kunt brengen. Je leert los te komen van de beperkingen van gedoe, waardoor je aanpassings- en ontwikkelvermogen kunt vrij maken en nieuwe ideeën kunt ontwikkelen.
Dit zijn de resultaten van de boostcamp:
- Je weet wat gedoe is en herkent het bij jezelf en collega’s
- Je kunt interne stakeholders effectiever en klantvriendelijker helpen
- Je kunt gedoe voorspellen, voorkomen en managen, waarmee gedoe je juist energie oplevert
- Je houdt voortaan meer tijd en energie over voor HR-taken die er echt toe doen
Dit neem je als bagage mee:
- Je kent de werking van het brein, weet hoe je kunt schakelen tussen het ‘rode’ en ‘groene’ brein, en hoe je het ontwikkelvermogen van medewerkers stimuleert
- Je wordt een gemotiveerde professional doordat je gedoe inzet om jezelf en de organisatie te ontwikkelen
- Je leert gedoe te zien als kans op het verbeteren van de beleving van medewerkers
De boostcamp biedt alle ruimte om in een veilige omgeving je eigen praktijkcases in te brengen. Het resultaat na een dag: nooit meer gedoe, meer energie én blije medewerkers!
Voor wie is deze boostcamp?
De boostcamp is geschikt voor leidinggevenden én medewerkers van de HR-afdeling:
- HR-managers
- HR-medewerkers
- HR-adviseurs
- HR-specialisten
Aan de slag met jouw eigen team?
We kunnen dit programma ook in huis voor jouw team organiseren. Dat is al een goede optie bij vijf of meer medewerkers. Een incompanyprogramma maken we op maat en direct toepasbaar op jullie eigen werksituatie. Bovendien kan het financiële voordeel bij grotere groepen oplopen tot 50% van open deelname.
Incompanyprogramma Slim omgaan met facilitair gedoe
Naast de cursus Stoppen met HR-gedoe bieden we ook een incompanyprogramma aan gericht op het effectief aanpakken van facilitair gedoe binnen organisaties. Dit programma ondersteunt facility professionals bij het identificeren en oplossen van knelpunten, met praktische handvatten om processen te verbeteren en samenwerking te versterken. Het incompanyprogramma wordt volledig afgestemd op de behoeften van jouw organisatie en situatie. Neem contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvend adviesgesprek.
In deze boostcamp leer je hoe je gemakkelijk HR-gedoe kunt managen zodat je dit voortaan geen energie meer kost, maar juist energie oplevert!
09.00 uur - Inloop
09.30 uur - Start van het ochtendprogramma
Aandacht voor:
- Gedoe & het brein: hoe werkt het?
- Hoe herken je gedoe bij jezelf en bij anderen?
- Hoe manage je gedoe bij jezelf en bij anderen? (inclusief aan/uit-knop)
- Handhaven en ‘nee zeggen’ zonder gedoe?
- Hoe kun je gedoe als vertrekpunt gaan zien voor ontwikkeling & innovatie?
- Hoe voorspel je gedoe en hoe kun je dit preventief managen?
Aan de slag met:
- Jouw persoonlijke aan/uit-knop inbouwen
- HR-gedoe: top 10 van gedoe waar jij, of jouw omgeving, last van heeft
13.30 uur - Start van het middagprogramma
Aan de slag met:
- Case 1: Hoe manage je gedoe in de praktijk?
- Case 2: Hoe manage je het gedoe van stakeholders?
- Case 3: Hoe voorspel je gedoe en hoe manage je dit in de praktijk?
- Case 4: Hoe geef je grenzen aan zonder gedoe?
16.00 uur - Afsluiting
